mandag 27. juli 2020

Råstekte poteter i skiver

Gyllenbrune tykke skiver av stekt potet smaker nydelig til all slags mat, eller sammen med en god dipp når du har lyst på noe enkelt og godt. Dette er superenkle poteter altså. Delt i skiver og stekt i ovn rett og slett.


Mer enn det hadde jeg strengt tatt ikke trengt og skrive,. Oppskrifter for råstekte poteter skiver i ovn.

Monicas Matverden: Ovnsstekte potetskiver. Poteter er alltid et naturlig tilbehør, men pannestekte poteter er så godt at de nesten er en liten rett i seg selv. Vask og skjær potetene i tynne jevne skiver.


Et alternativ til kokte poteter. Jeg er blant dem som synes kokte poteter er kjedelig. Legg skivene side ved side i en form. Deler i ganske smale båter eller skiver på ca cm.


Med skall, steker i rapsolje, en litt større dæsj enn vanlig steking.

Svinenakke med råstekte poteter og salsa verde, saftig og masse smak. Perfekt til en god helgemiddag. Skjær rå poteter i tynne skiver og løken i ringer.


Disse råstekte potetene egner seg spesielt godt tilrette av lam eller de kan brukes alene. Råstekte poteter oppskrift. Sett på stekovnen på 2grader. Skrell poteter og skjær de i tykke skiver , ca 5-cm.


Ha potetskivene i en langpanne. Ringle over litt olivenolje og rør godt. I går prøvde jeg å lage råstekte poteter for første gang, og ble ganske fornøyd. Skjærer potetene i tynne skiver ,. Hadde helt glemt det faktisk, til jeg så råstekte poteter her nå. Jaja, det hender det man kommer på ting.


Nå skal jeg ikke si et vondt ord om fløtegratinerte poteter ,. Pensle potetene med litt olivenolje og legg noen skiver med løk og hvitløk,. Det hender jeg lager råstekte poteter i.

Kilde: Eksportutvalget for fisk. Har lenge forsøkt å få til poteter i ovnen slik jeg ønsker, men har mislyktes – helt til nå! Helt absolutt genialt dette med å ikke ha på olje i starten! Juleskinke med råstekte poteter og ertestuing.


Hasselbackpoteter er ovnsbakte poteter hvor potetene er skåret halvveis gjennom i tynne skiver garnert med smør, urter og et dryss av ost over potetene. Ta kjøttet over på en skjærefjøl og la det hvile litt før du skjærer opp kjøttet i skiver. Server med stekte poteter , gratinert blomkål og varm saus. Ingen skal komme her å si at poteter er kjedelig mat. Skjær dem så i tynne skiver , men ikke helt igjennom - de skal henge sammen i bunnen.


Ovnsbakte småpoteter med maldonsalt. En bit og jeg ble hekta! Jeg har fått en aldri så liten crush på ovnsbakte poteter. En litt drøy påstan jeg innrømmer det.


Men jeg synes dette er verdens beste ovnsbakte poteter , og ting som kan synes som unødvendige detaljer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.