fredag 10. november 2017

Lakke bord

Mikrosement er et robust materiale med et kult utseende. Her viser Rune Haraldsen hvordan du lager et tøft bord med mikrosement. Hva med å fornye et gammelt bord ? Jeg har et spisebord i det jeg antar er overflatebehandla furu.


Det har noen riper, hakk og misfarginger på bordplata. Jeg tenkte jeg skulle pusse det ned for hånd.

Ja, du skriver om mye av det samme gang på gang og derfor har ikke folk så mye nytt å komme me så da får du heller ikke så mange svar. God morgen :-) Først må jeg bare si unnskyld! Jeg lovet at steg for steg på nytt bord skulle komme dagen etter, men helgen ble ikke helt som jeg planlagte.


Mange har et bord som de ønsker å beholde,. Olje er lettere å jobbe med. Plata er lagd av 12mm teakstaver som er limt på 15mm xfiner. Natene skal fylles med sort epoxi og. Andre tips fra brukerne av Ikeahackers er å feste hjul under stolbeina, tapetsere og lakke ,.

Et lavt bord kan trekkes med stoff og pute og bli puff,. Syns det blir for dumt å kaste et ellers fint bord bare pga at det ikke passer inn. Lurte derfor på å pusse det ne beise for å så lakke. Ingen minimumsordre - Kjøp nå! Alltid lave priser og et stort utvalg!


Nordens største nettbutikk for hjeminnredning. Vi fikk tilbake fire glassdører i dag og de ble kjempefine. Veldig fint utført arbeid. Hentet og ble bringt tilbake etter noen dager. Har et spisebord jeg snart skal begynne å lakke.


Har fått tak i noe sort emaljelakk samt. Her er et bord som får en make over. Møblene slipes ne får et lag med grunning og så to lag med tokomponent lakk. Finner du ikke det perfekte bordet på stua, kan du lage et selv.


Klikk videre og se våre seks forslag til bord du kan lage. Importerte bord , spesielt fra Asia, har gjerne en mer varierende overflatebehandling og styrke enn bord som er produsert ved vår fabrikk i Øystese. Fant et gammelt understell til et bord på en låve i dag som jeg synes var ganske kult, så bestemte meg for å shine det opp.


Men, hva tror dere det er behandlet.

Gammelt bord som kunne endt på fyllinga. Gav bord og stoler to strøk treolje, like fine etter omlag fem år. Den lakkerte panelveggen har gulnet med årene, og du ønsker en lysere nyanse.


Kan panelbeis påføres direkte over panellakken? Lakkering av interiør til hus, hytter, butikker og andre typer lokaler. Stoler, butikkinteriør, dører, møbler, baderomsinteriør, kjøkkendører m. En lakkservice etter noen år er vi behjelpelig med dersom det skulle være behov. Vi spraylakkerer også andre møbler som f. Send bilder med målene til.


Arbeid i treets lengderetning, og beis ett til to bord om gangen. Beisede flater som utsettes for mye slitasje, bør også lakkeres. Det er verre å få en ripe i et beiset bord , for da må alt beises igjen.


Hvitbeiset eik kan dessuten fort få et rosa skjær, forteller hun,.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.