fredag 27. oktober 2017

Gamle vinduer til pynt

Gamle vinduer til pynt

Sjekk priser og få et tilbud i dag! Her finner du en stor mengde festtilbehør. Denne Pinnen ble oppdaget av turid eide. Oppdag (og lagre!) dine egne Pins på Pinterest. Velkommen til min blogg.


I vår var jeg så heldig å få tak i noen gamle vinduer. Hadde ønsket meg det lenge! Tregulvet er ikke til pynt ,. Den gamle hytta hadde, som de fleste eldre hytter i Norge gulnet.


I går kjøpte jeg meg gamle vinduer som har stått i en låve på Jaren. Planen var egentlig å gjøre noe annet ut av dem, med det ente med at den ene ble. En av mine store hobbyer er å restaurere gamle vinduer. Disse er kjempe fine til å scrappe i eller man kan bruke dem til pynt som en del av interiøret. Når det kommer til gamle vinduer , så er ideene mange.


Gamle vinduer til pynt

Og jeg må si folk er kreative. Det nye in nå er jo å lage skap av gamle vinduer. Har man tilgang til gamle fotografier eller tegninger av huset som viser hvordan. Men vi fraråder å skifte ut gamle vinduer dersom de ikke har svært dårlig.


Derfor er det like hyggelig hver gang en av våre gamle dører eller vinduer finner ett nytt hjem. Vi holder til på Vøienvollen gård – Sagene i Oslo. Ville vise fram mitt gamle vindu ,. Nydelig det gamle vinduet ditt! Ja,dette har eg gleda meg til ;) Ååååå så flott vinduet.


Gamle vinduer til pynt

Det finnes produsenter som lager moderne vindu med alle de gamle detaljene. Han hadde flere gamle våpen hengende til pynt over et stort skrivebor. Jeg har lenge vært på jakt etter noen gamle vinduer ,. Dette vinduet var akkurat passe stort til mine bilder,. Jeg har i dag valgt at lægge en fin broderet dug på bordet - og et par gamle forklæder! Gardinoppheng og pynt i. Vi har bare to vinduer i stua og jeg har roll up gardiner.


HUS til BRY - Kulturarvens kår i Norge. Reparasjon av gamle dører. Gamle ovner, jernovner - historie. GENERELT OM GAMLE VINDUER. I gamle trehus regner man ofte vinduene blant de viktigste bygningsdeler å tilbakeføre til sin opprinnelige stand.


Alle vinduer har fått fjernet gammel maling. Noen av de intakte gamle glassene er. Drivved biter er flott pynt når du skal pakke inn. Velfungerende werandaskyvedør 2høy 1bred , to store vinduer 160.


Bruke vinduer som dekorasjon er en morsom trend i det shabby-chic verden dekorere. Vi har en gammel stol hengende til pynt på stueveggen sammen med noen innrammede litografier,. Vitrineskap av gamle vinduer - Jeg er. Skulle gjerne hatt mange flere gamle vinduer ! Bruktbo 100kr Lagde pynt til veggen!


Bilder til nettsiden tatt av fotograf Nils Petter Aalan. Dørvridere og drahåndtak.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.