torsdag 17. august 2017

Bakt potet uten folie

Simpel oppskrift på bakt potet. Server med kryddersmør, skinkebiter, salat, rødløk og tomat. Med eller uten aluminiumsfolie? Bakt potet kan nytes som et måltid i seg selv,.


Pakker du poteten i folie slipper ikke dampen ut og poteten blir kokt.

En bakt potet kan serveres med all slags fyll. Et veldig enkelt alternativ er å bruke rømme eller en smørklatt, denne varianten er med grønsaker og tunfisk - for. Bakepoteter skal det være litt størrelse på.


Hvor lenge de skal stå i ovnen kommer an på hvor store de er. Går det ann å lage bakt potet som er god og mør inni,. Legg potetene du skal bake direkte i en form med grovt havsalt, uten folie rundt. Det er ikke nødvendig å pakke hver potet inn i folie heller, skallet blir sprøtt og godt når de bakes uten.


Oppskrift på bakt potet.

Jeg har aldri engang SPISt en bakt potet. Jeg baker forresten alltid potetene uten folie , synes det er best. Skal prøve å bake dem i salt neste gang,.


En klatt smør er det aller enkleste, men her er det bare å bruke fantasien. Hos MENY får du bakepoteter både med og uten aluminiumsfolie. Dersom du kjøper bakepotet uten folie , pakk poteten godt inn i. Hvorfor ikke prøve seg på bakt potet til grillmaten? Eller som en egen rett med tilbehør.


Man kan bake poteter i folie på en enkel måte ved å legge de på. Jeg legger alltid bare potetene i en ildfast form. Bruker ikke folie , men sørger for at det er luft mellom potetene.


Om det er best med eller uten folie aner jeg. Jeg prikker poteten på begge sider. Legger godt med salt i formen og legger potet på toppen uten folie. BAKT potet skal aldri pakkes inn i folie , men bakes uten.


Folien blir brukt for å holde poteter varme,.

Stikk en kniv inn i poteten. Glir den lett inn uten motstand er den ferdig. De blir minst like gode uten folie rundt. Potet kan bakes på ulike måter, men uansett bør baking i folie unngås.


Baking i salt er en god metode. Etter baking kan poteten også behandles på. Det finnes et utall måter å tilberede poteter på og kan jeg unngå kokte poteter, gjør jeg det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.