onsdag 14. desember 2016

Sten bengtsson luciatåg

Halmängeln Mora väcker nostalgikern i oss, 3kr. Han var son till Bengt Turesson. En ekte designklassiker! Andre artikler du kanskje liker. Har du något liknande att sälja?


Gör en kostnadsfri värdering!

Designad av Sten Bengtsson. Bring in the woods with potted tree cuttings. Cluster a group of vintage containers and fill them with fresh tree cuttings for a display that. En mycket omtyckt julljusstake. Denna ljusstake i trä är vackert målad med fina detaljer.


We use so called cookies to improve your experience. If you continue using this site, you agree to this. Jouluvalo koristaa ja valaisee. Bra pris, bra service och snabb leverans!

En fint och stämningsfullt luciatåg , där vardera medlem i tåget bär på ett ljus. Placera det på bordet eller fönstret, där alla kan få glädje av denna. Er ikke dette en søt adventsstake? Bedårande ljusstake i handmålat trä med fint snidade figurer.


Adventsljusstake med sju ljus. Star Trading artikelnummer. Du kommer bli meddelad när produkten finns i lager. Underbar ljusstake i form av ett luciatåg ! Formgivaren Sten Bengtsson.


Svårt att inte känna doften av pepparkakor och. En klassisk ljusstake i form av ett luciatåg som är gjord. Det är en riktig designklassiker som fanns i många hem på den tiden,. Staken är formgiven av Sten Bengtsson som var belysningsarkitekt på Ateljé Lyktan på 50. Färg Auswahl zurücksetzen.


Temabilder från lobaaaato. Det finns även priser från butiker. Jämför Bordslampor sida vid sida. Internetauktioner varje dag, året runt!


Sikö Auktioner är ett etablerat auktionshus med bas i Skåne som förmedlar auktioner för både privatpersoner och företag.

Men här kan ni se vad jag köpte med mig, ett luciatåg av Ateljé Lyktans Sten Bengtsson som jag har sneglat på i flera år men aldrig kommit mig för att köpa. Det gör stor skillnad där i mörkret, när man lyser upp med inte bara en adventsljusstake utan även luciatåg , tända värmeljus och pepparkakor. I dag har jag städrocken på. Julen ska städas ut och dammsugaren går varm.


Jag kan inte säga att jag sörjer pyntet som åker ner i lådorna direkt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.