fredag 8. januar 2021

Tørkeskap + speking

Sammenlign pris med oss! Det blir etter min smak aller best resultat viss det er lite salta. Problemet er at det lettere blir mugg på kjøttet da. Jeg har ordna meg ett tørkeskap. Er egentappede pølser og hjemmebrygget øl blitt for enkelt for deg, sier du?


Prøv å speke din egen skinke. Kunnskapen fantes på gårdene før, men. Slik bygger du et tørkeskap Dette tørkeskapet lager du på en dag. Speking kan anbefales om man har tid.


Hjemmelaget Spekeskinke er noe helt annet en det du kjøper ferdigpakket i butikken. Det krever at du har en egnet plass og henge det til tørk, men enkelt er det. Du kan med fordel gjøre dette før salting og speking ! Det gjøres lettest ved at knivspissen stikkes ned i kjøttet på innsiden av fortykningen vi ser på benet. Vedrørerende GDPR - Vi sender ikke e-post fra lister og vil derfor ikke kreve din godkjenning i forhold til GDPR ved hjelp av en e-post, men du kan lese om vår.


Eg må innrømme at både far min og eg har ganske liten (for å ikkje seie ingen) erfaring med speking av hestekjøtt, endå mindre indrefilet. Vestnes Produkt Tørkeskap. Jernia er en faghandelskjede med et stort utvalg av kvalitetsprodukter, med hovedfokus på utstyr og løsninger til kjøkken, verktøy, hus og hage. Siden du ser etter finnes ikke lenger. Vi held no på å bygge eit tørkeskap for tørking av hjortkjøt mm.


Hjemmelaget bratwurst glir ned på høykant sammen med søt sennep, mens mor henger spekepølsene i tørkeskap. Den nye innrettningen, hygrometeret, viser en relativ. Noen ganger må man ta et skritt tilbake for å komme fremover. Det er nettopp det de har gjort på Centra Colosseum i Oslo.


Tørkeskap + speking

På denne siden ønsker jeg å skrive litt om kaldrøyking og hvilke erfaringer jeg har gjort. Røkt mat får en særpreget røyksmak som mange liker. Matblogg, Godt, Sunt kosthold. Rakfisk, pølser, røyking og speking.


Mørhet og modning av kjøtt. Finn de beste prisene på nettet. Hva skjer med kjøttet under. Møyrheit og modning av kjøt.


Tenkte å henge til tørk 2-dager etter vakumperioden og røyke i 8-timer før jeg henger det opp til speking 3-uker. Det finst eigne tørkeskap på marknaden,. Kjøp tørk billig i nettbutikkene.


Nå kan du lage din egen design på klær, sengetøy, grytekluter, duker, puter osv. Kjøkkenutstyr Nemox Ismaskin Lag din egen iskrem og sorbet på min. Find this Pin and more on Grill og Røyk (Barbecue and smoke) by Willy i. Røyking og speking til hjemmebruk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.