onsdag 11. juli 2018

Dekorere syltetøyglass

Syltetøyglass har blitt samlet og brukt på nytt i mange år. Like vel er det ikke alle som vet hvor mye forskjellig man faktisk kan bruke dem til. Hvor får jeg kjøpt billig tøystykker og sløyfer m. De fleste hjem resirkulerer glass, men har du tenkt på at istedenfor å samle det opp og dumpe det i en gjenbruksstasjon, så kan du bruke det til å lage noe hyggelig? I dag fant jeg ut at jeg ville prøve ut noe som jeg ikke har gjort siden barneskolen, nemlig dekorere syltetøyglass !

Jeg dekorerte også en eske,. Noen får være som de er, og fungere som praktisk oppbevaring for forskjellige farger ferdig spolet undertråd. Det går med MYE undertråd. Enten ett glass, norgesglass, syltetøyglass , lykt eller lignede.


Så kan du begynne å dekorere det, her er det bare fantaisen som stopper en. Noen skal få sin plass på verandaen,og planen var å ta bildene der,idag. Babymatglass fungerer helt optimalt som syltetøyglass.

Lyset til høyre er et syltetøyglass fra Lerum som er pyntet med grovt, hvitt papir, hyssing og dobbeltsidig teip. Jeg brukte et syltetøyglass , og festet en gammel bokside rundt glasset med rustikk hyssing. Mange har etterlyst framgangsmåte for å dekorere lys med servietter, så her kommer den: Du trenger: Lys, servietter og en varmepistol, føner eller strykejern.


Hvis du liker å lage julepynt selv, kan det å dekorere glass til jul være en fin aktivitet. Du kan selvsagt også bruke syltetøyglass ,. Igjen en ny JuleDIY, vil bli noen til fremover også :) Vi ble akkurat ferdig med et syltetøyglass , så da tenkte jeg at jeg kunne dekorere det, og bruke det. Man tager et tomt syltetøyglass , pensler skolelim rundt hele glasset,. Deretter brukte vi Halloweeninnbydelseskort fra Nille til å dekorere.


Glass, flasker og etiketter til lave priser. Lokk og korker inkludert. Og ved hjelp av et syltetøyglass og noen frø eller bønner så kan du spire dem frem helt selv. I kjelleren min har jeg mange fine syltetøyglass etter svigermor.


Blant annet disse nydelige franske syltetøyglassene. Glasslykter (tomme syltetøyglass og norgesgass er fine) kopipair printer decoupagelim (boks til kr på europris) Eventuelt blande trelim med like deler vann. Jeg har laget denne bloggen da jeg lever og ånder for DIY (do it yourself).

Jeg håper på å inspirere dere med tips, bilder og forklaringer. Alt man trenger er gamle syltetøyglass og en printer. Enkelt og moro, kjøpt ferdige stearinlys eller støp de selv og dekorer med lyspenner. Ta en titt i utfordrings.


På gøy har eg klemt på puppen og jaggu kom da ikkje LITT klar væske igår kvel(veldig lite) og idag prøvde eg igjen på gøy,då var den meir kvit. Da har du muligheten for å forsøke deg på å dekorere lys. Jeg har fått advarsel om brannfare ved bruk av denne teknikken.


Er du lidt kreativ, så kig med her - det kræver ikke så mange midler og så tager det ikke så lang tid at lave! Frisk opp julepynten i år med detaljer i neon, gull og lyst tre. Her er supre gjør-det-selv-tips som gjør adventstiden ekstra hyggelig!


La barna dekorere sine egne halloweenposer med uhyggelige vesener på. Posene kan enkelt brukes til å samle. Vi er igjen på tema gjenbruk. For kort tid siden viste jeg dere hvordan dere kunne dekorere blikkbokser. Denne gangen tar jeg for meg gjenbruk av syltetøyglass.


I dag har jeg lagd meg noen fine lykter med englemotiv som er veldig enkle å lage.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.